Surfers Paradise





Här på andra sidan jorden kan jag säga er att livet går på vågor. Jag syftar nu inte på att jag står på surfbrädan ännu, utan att dagarna är väldigt varierande från bra till lite sämre. Som ni kanske märkt har vi haft det svårt med internet nu det senaste. Har inte kunnat följa facebook eller uppdatera bloggen. Det har varit väldigt irriterande.  Vi har nu bott några nätter på ett hostels i Sufers Paradise och det kan jag lova er, det har inte varit en dans på rosor. Tänker er fängelselikt ställe med gröna stålsängar lika hårda som att ligga på golvet, en stenvägg som är röd och tre vita plus en lampa i taket som knappt lyser. Toa, Dusch och Kök behöver vi inte tala om ens. Det funkar men ingen hitt. Känner mig väldigt kinkig nu, jag viste ju att vi skulle få bo på slitna ställen ett tag men det var chockande i början. Vi hoppas allt att nästa hostel ska vara bättre!


Staden är annars något extra! Kort avstånd till det ljuvliga havet och stranden och höga hus som får känsla att man befinner sig i New York. Mysiga caféer och restauranger och så får jag inte glömma kiosker med utsökt goda milkshakes, glassmaker och andra läckerheter. Låt oss säga att jag gillart’!

Vet att uppdateringen har varit dålig och jag hoppas att ni har lite tålamod. Uppdatera så fort som möjligt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0